Foto: © uwmadison / YouTube
Het baasje van golden retriever Scott was zo dankbaar dat een universitaire dierenkliniek het leven van zijn huisdier redde, dat hij de dierenartsen bedankt met een reclamespotje van zo’n 7,5 miljoen euro tijdens de Super Bowl.
David MacNeil, CEO van WeatherTech, een bedrijf dat autoaccesoires maakt, kreeg afgelopen zomer te horen dat zijn hond Scott een agressieve kanker had in de wanden van zijn bloedvaten en een tumor in zijn hart. De prognose was niet goed: dierenartsen gaven de 7-jarige golden retriever nog maar een maand te leven. Zijn overlevingskansen werden geschat op één procent. MacNeil weigerde de hoop op te geven. Hij bracht zijn geliefde viervoeter naar de dierenkliniek van de universiteit van Winsconsin-Madison (UWM), waar het beestje meteen een chemokuur en bestralingsbehandeling kreeg. En dat werkte, want vandaag is de tumor bijna weg.
MacNeil was de experten van UWM zo dankbaar dat hij een reclamespotje liet maken waarin het verhaal van Scout wordt verteld. Met het filmpje wil MacNeil kanker bij honden onder de aandacht brengen en roept hij mensen op om een donatie aan de universitaire dierenkliniek te doen. Door de research die aan de UWM gebeurt, kunnen nieuwe dierenlevens gered worden.
De reclamespot wordt uitgezonden tijdens de Super Bowl, een finalewedstrijd American football en zowat het bekendste sportevenement in de Verenigde Staten. Ieder volgen meer dan 100 miljoen kijkers de wedstrijd. Daardoor bedraagt het kostenplaatje van de spot zo’n 7,5 miljoen euro. Het is eens wat anders dan een bedankkaartje of een doos chocolaatjes naar de dierenkliniek sturen.
Bekijk hier de reclamespot: