Een hond is voor het leven, niet enkel voor “likes”. Helaas is niet iedereen het daarmee eens. Uit onderzoek van de Britse dierenorganisatie Blue Cross blijkt dat één op zeven een specifiek hondenras zou kiezen op basis van de populariteit van dat ras op sociale media. Twee derde van de Britten volgt een pagina op Instagram, Facebook, Twitter of Pinterest die te maken heeft met een specifiek hondenras of dier. De studie suggereert ook dat er een verband zou bestaan tussen de hoeveelheid foto’s van een ras op sociale media en het ras dat Britten kiezen als huisdier. Eén op zes hondenbaasjes geeft toe dat hij initieel aangetrokken was tot zijn ras door beelden op sociale media. Blue Cross heeft een ranking gemaakt met de meest populaire rassen op Instagram, gebaseerd op hashtags die naar het ras verwijzen.
1 op 7 koopt hond voor “likes” op Instagram
Maak deel uit van onze roedel...
In een tijd als deze is het een uitdaging om betrouwbare informatie te vinden. WOEF helpt je echter het kaf van het koren te scheiden. Onze journalistiek wordt mogelijk gemaakt door betalende lezers en zorgt ervoor dat wij je op de hoogte kunnen houden van alles wat er gebeurt in de hondenwereld. Als abonnee ben jij de drijvende kracht achter onze verrassende verhalen en onmisbare informatie voor ieder hondenbaasje. Steun ons vandaag nog door een abonnement te nemen en krijg er een cadeaubon van Maxi Zoo bovenop. Zo word jij ook een deel van onze roedel!
Schrijf je nu in
voor de nieuwsbrief
En ontvang het allerlaatste hondennieuws rechtstreeks in je inbox.